Ångerrätt, Retur & Reklamation
Vid köp av varor hos Lean Nutrition gäller alltid 14 dagars ångerrätt.
fKunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Lean Nutrition och returnera varan. För mer information om din ångerrätt, se våra Allmänna villkor.
Observera att om du vill byta en produkt lägger du en ny beställning på varan du vill ha och skapar en retur på den vara du önskar byta ut. Den nya beställningen läggs mot det dagsaktuella priset på siten. Priser kan ej korrigeras i efterhand.
Retur/Ångerköp
Observera att om du vill byta en produkt lägger du en ny beställning på varan du vill ha och skapar en retur på den vara du önskar byta ut. Den nya beställningen läggs mot det dagsaktuella priset på siten. Priser kan ej korrigeras i efterhand.
Returrätt gäller inte för följande typer av varor:
- varor med bruten försegling eller trasig förpackning/emballage
- varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla
- elektronik: massagepistol med bruten försegling, in-ear hörlurar samt övriga hörlurar med bruten försegling
- intimprodukter
- produkter med särskilda villkor
- Kontakta vår kundservice om du är osäker på om du kan returnera din vara eller inte.
Återbetalning
Så fort du har mottagit en returbekräftelse till din e-postadress så startar processen för din återbetalning.
- Betalkort, 3-5 bankdagar. Återbetalningen görs till samma kort som användes vid köpet
- Direktbetalning & Swish, 5-7 bankdagar. Återbetalningen görs till samma konto som användes vid köptillfället
- Klarna faktura, Så fort vi har mottagit och registrerat din retur så meddelar vi Klarna om att de ska korrigera fakturan alternativt göra en återbetalning till dig. De kommer att kontakta dig med ett formulär där du fyller i dina kontouppgifter så att de kan starta din återbetalning. Anledningen till att du måste uppge dessa är att Klarna inte har tillgång till dina kontouppgifter pga banksekretessen
- Klarna Konto/Delbetalning, Så fort vi har mottagit och registrerat din retur kommer Klarna att korrigera din faktura
- Rabatter & Presentkort, Har du betalat med en rabattkod och väljer att returnera aktiveras rabattkoden inte på nytt. Har du betalat med ett presentkort och väljer att returnera varor för hela presentkortets värde, skapas ett nytt presentkort och skickas till dig via e-post
Reklamation
Om något är felaktigt med din vara ber vi dig reklamera varan till oss så snart så möjligt samt skicka tillbaka varan. Du måste skicka tillbaka varan för att vi ska kunna godkänna en reklamation, vi förbehåller oss rätten att debitera för varor som ej returneras. Så här gör du en reklamation hos leannutrition.se:
- Mejla till oss på [email protected], I mejlet ska du inkludera Ordernummer, bilder på varan och anledningen du önskar en reklamation.
- Vi granskar förfrågan och sickar retursedel till dig via mejl.
- Klistra returfraktsedeln på paketet och lämna till ditt närmaste postombud.
- När vi tagit emot och godkänt din retur kommer pengar att återbetalas enligt den betalmetod du använt vid köptillfället.
- Använd returfraktsedeln du mottagit från oss för kostnadsfri retur. Leannutrition har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden av returfrakt.